رنگ آمیزی غرفه

روانشناسی رنگ غرفه و رنگ شناسی نمایشگاهی برای جذب مشتری

روان شناسی رنگ در انتخاب رنگ غرفه و افزایش فروش

غالب رنگ غرفه شما سبز است ، یا بنفش ؟ هیچ فکر کرده اید که رنگی که برای فضای غرفه انتخاب کردید یا رنگ فضایی که بیشترین تایم بازدید کنندگان و ارتباط با مشتریان را در آن به سر می برید، چه تاثیری بر فروشتان تان دارد؟روانشناسی رنگ ها، فرضیه های ثابت شده ای دارد که امروزه نه تنها در درمان خیلی از بیماری ها که در درمان افسردگی ، کمک به ایجاد هیجان یا برعکس کمک به ایجاد آرامش و افزایش فروش غرفه هم به کار گرفته می شوند.

بهتر است اگر می خواهید دیوارها ، کاغذدیواری ، کف یا سایرتجهیزات غرفه را عوض کنید و رنگ دیگری وارد غرفه نمایشگاهی خود کنید، حواستان به انرژی نهفته در رنگ ها باشد و سعی کنید نسبت به وضع روحی و شرایط فروش بهترین رنگ را انتخاب کنید .

دلایل انتخاب رنگ خاص برای برند و غرفه مان پیست؟

  • هر رنگ، پیامی را به مخاطب منتقل می‌کند
  • با انتخاب رنگ، هویت برندمان را انتخاب می‌کنیم

از طرفی همان طور که ما با انتخاب رنگ لباس یا رنگ لوازممان شخصیتمان را به دیگران نشان می‌دهیم، با انتخاب رنگ برندمان نیز هویت برندمان را می‌سازیم. هویت برند نقش مهمی در برندسازی د

  • رنگ صحیح به برندمان اعتبار می‌بخشد
  • با رنگ از رقیبانمان متمایز می‌شویم

اهمیت دانستن روان شناسی رنگ ها در بازاریابی و فروش 

تاپیر رنگ در خرید زن و مرد

نوزادان در پس از تولد رنگ‌ سیاه، سفید و خاکستری را میبینند. در پنج‌ هفتگی، رنگ قرمز و تا پنج‌ماهگی به تدریج گستره رنگی بینایی خود را تکمیل می‌کنند و در این سن تقریبا تمامی رنگ‌ها را می‌بینند. از این زمان درک رنگ‌ وفهم آن‌ ها برای کودک آغاز می‌شود.

دریافت اولیه رنگ‌ها در هر فرهنگ متفاوت است. در آمریکا رنگ صورتی به معنای رقص‌ها و جشن‌ها  است اما  در فرهنگ ژاپن با شکوفه ی درختان گیلاس (ساکورا) شناخته می‌شود. درک و دریافت برخی از رنگ‌ها نیز در تمام جهان یکسان است. برای مثال می‌توان به «اثر روپوش سفید آزمایشگاه» (White Lab Coat Effect) در نظر گرفت که بیانگر احساس امنیتی است که افراد با دیدن پزشک در لباس سفید حس می‌کنند.

آشنایی با روان شناسی رنگ ها در بازاریابی و فروش از آن‌جایی اهمیت دارد که اگر رنگ درستی برای محتوای خود مانند اینفوگرافیک‌ها یا حتی محتوای متنی انتخاب نکنیم، در این صورت حتی اگر محتوای فوق‌العاده‌ای را تولید کرده باشیم، کاربر توجه ای به آن نخواهد داشت.

روانشناسی تمایل خرید از غرفه در مردان و زنان

رنگ در تاثیر خرید زنان و مردان

تحقیق جوهال لوک در مورد انتساب رنگ یکی از آزمایشات جالب در این مورد است. نتایج میگویند که انتخاب و ترجیحات رنگ بسته به جنسیت اشخاص فرق می‌کند. جالبترین نکته در این آزمایش تمایل هر دو جنس به رنگ آبی و اختلاف جنسیت‌ها روی رنگ بنفش بود.

البته محیط زندگی و همچنین جنبه‌های فرهنگی نقش مهمی را در انتخاب رنگ مناسب توسط مردان و زنان دارد . بعنوان نمونه، مجله Smithsonian نشان‌داد که چطور رنگ آبی و صورتی به ترتیب با سلیقه پسران و دختران ارتباط دارد.

مردان معمولا رنگهای  جسورانه و بولد را ترجیح می‌دهند در حالی که زنان رنگهای ملایم را می‌پسندند.

همچنین مردان بیشتر سایه ‌ایی از رنگهای مورد علاقه‌شان (رنگ ها با ترکیب رنگ سیاه) را انتخاب می‌کنند ولی زنان بیشتر ته رنگهایی ملایم از رنگها را ترجیح می‌دهند (رنگ ها با ترکیب رنگ سفید) با این صحبت ها حتما میتوانید حدس بزنید که رنگ غرفه په تاثیری در جذب مشتری با جنسیت های مختلف دارد.

۷ روش استفاده از روانشناسی رنگ در بازاریابی و فروش غرفه

  1. رنگ‌ها را بر اساس مخاطب هدف خود انتخاب کنید
  2. اطمینان حاصل کنید که رنگ‌های محصولات نمایش داده شده در وب‌سایت، هنگام تحویل هم به همان شکل هستند
  3. رنگ‌ها می‌توانند روی مکان‌ها و محیط‌ها تأثیر بگذارند
  4. رنگ مناسب برای محصولات مصرفی و غذایی استفاده کنید
  5. تمایل فعلی افراد را نسبت به رنگ‌ها در نظر بگیرید
  6. با توجه به احساسی که می‌خواهید ایجاد کنید؛ شدت رنگ انتخابی خود را تغییر دهید
  7. درباره تفاوت‌های محیطی و درک رنگ‌ها بیاموزید

روانشناسی سفید

معنی رنگ سفید

  • رنگ سفید در بازاریابی و فروش برای پیشنهاد سادگی در محصولاتی که تکنولوژی بالا دارند، استفاده می‌شود. از آنجا که توسط برندهایی مانند اپل استفاده شده تبدیل به یک رنگ مدرن برای نشان دادن یک سبک شیک و براق شده است.
  •  بهترین رنگ برای شرکت‌های خیریه میتواند رنگ سفید باشد.
  • این رنگ را بیمارستان‌ها و مطب‌های پزشکی استفاده می‌کنند؛ بنابراین برای فروش محصولات مرتبط با پزشکی انتخاب خوبی است و می‌تواند حس ایمنی و سلامت را منتقل کند. نشانه پاکیزگی و استریلیزه بودن هست.
  • کاربرد دیگر رنگ سفید در بازاریابی و فروش برای محصولات لبنی و کم‌چرب است.
  • نشانه ازدواج و جشن عروسی
  • از آنجا که سفید مینیمال‌ترین رنگ‌هاست، بیشترین درصد فضا را معمولاً به آن اختصاص می‌دهند.
  • سفید رنگ فضاهای خالیست.
  • این رنگ سمبل تازگی و نو بودن است
  • زیاده‌روی در استفاده از رنگ سفید می‌تواند سردی، پوچی و منزوی بودن را به خاطر بیاورد.
  •  رنگ موردعلاقه ۱% از خانم‌ها و ۲% از آقایان است.
پیامدهای منفی
  • سردی
  • دوستانه نبودن
  • منزوی بودن و تنها شدن
  • پوچی و بیهودگی
پیامدهای مثبت
  • پاکیزگی
  • شفافیت
  • خلوص
  • ساده بودن
  • تازگی داشتن
  • کمال

روانشناسی مشکی

پیام های رنگ مشکی

  • مشکی سمبل قدرت است.رنگ مشکی از پیچیدگی، جدیت، کنترل و استقلال برخوردار است
  • افرادی که اضافه‌وزن دارند، فقط به دلیل اینکه لاغرتر به نظر برسند، رنگ مشکی را انتخاب می‌کنند
  • برخی از فروشگاه‌ها از بگ‌ها و بسته‌های خرید به رنگ مشکی استفاده می‌کنند تا حس سنگینی را به شما منتقل کنند و شما احساس کنید که پول خود را هدر نداده‌اید.
  • رنگ مشکی یک رنگ مانع است: انرژی را جذب می‌کند و شخصیت را پنهان می‌کند.
  • رنگ مشکی در غیبت نور ظاهر می‌شود و به همین دلیل نشانه شومی و غم نیز هست. در نوشته و تصاویر خود از رنگ مشکی بیش‌از حد استفاده نکنید.
  • مشکی رنگی است که هیچ‌گاه از مد نمی‌افتد.
  • رنگ عالی برای کنترل است و خوانایی بسیار بالایی دارد.
  • اگر رنگ مشکی در کنار سفید قرار بگیرد نشانه جدی بودن، پیچیدگی و سنگینی است.
  • رنگ مشکی نشان‌دهنده قدرت است.
  • ترکیب یک رنگ روشن یا مشکی می‌تواند انرژی را به پیچیدگی رنگ مشکی اضافه کند.
  • این رنگ موردعلاقه ۶% از خانم‌ها و ۸% از آقایان است.
پیامدهای مثبت
  • پیچیدگی
  • امنیت
  • قدرت
  • اعتبار
  • ظرافت
  • استحکام
پیامدهای منفی
  • ظلم و ستم
  • سردی
  • سنگینی
  • شیطانی
  • عزا و غم
  • رعب و تهدید
  • افسردگی و مرگ

روانشناسی قرمز

پیام رنگ قرمز

  • رنگ قرمز مدل تفکر تجزیه و تحلیلی را کاهش می‌دهد.
  • بازاریابی و فروش برای تحریک انسان در مواقع تصمیم‌گیری استفاده می‌شود
  • سرعت عکس العمل را بالا می‌برد.
  • اشتها را زیاد می‌کند. بازاریابی و تبلیغات محصولاتی مانند نوشیدنی انرژی‌زا، اتومبیل‌ها، بازی‌ها و وسایل ورزشی و… بسیار کاربردی است.
  • قرمز رنگ شور و اشتیاق و عشق است.
  • قرمز بلندترین طول موج را دارد و از همین رو نزدیک‌تر از آنچه در واقعیت هست به نظر می‌رسد.
  • این رنگ باعث ایجاد حس قدرت از هر دو جنبه منفی و مثبت می‌شود. رنگ قرمز خطر را نشان می‌دهد و به معنای قدرت هم است.
  • حس فوریت و ضرورت را ایجاد می‌کند.
  • باعث افزایش اشتها می‌شود.
  •  رنگ موردعلاقه ۹% از خانم‌ها و ۷% از آقایان است.
پیامدهای مثبت
  • قدرت
  • شور
  • انرژی
  • بی باکی
  • هیجان
پیامدهای منفی
  • خشم
  • خطر
  • هشدار
  • سرپیچی
  • درد

روانشناسی آبی

معنی رنگ آبی در غرفه چیست؟

  • آبی رنگی آرام بخش است.
  • رنگ آبی رنگ شفافیت و ارتباطات است.
  • رنگ آبی تهید کننده نیست، محافظه‌کارانه و سنتی است.
  • نشانه ثبات و اعتماد است.
  • رنگ آبی اشتها را کم می‌کند و نشان‌دهنده مسمومیت یا فاسد بودن نیز هست. از همین رو در رژیم‌های غذایی با هدف کاهش وزن از بشقاب‌های آبی استفاده می‌شود.
  • آبی هم‌چنین نشانه سردی و غم نیز هست.
  • رنگ آبی باعث آرامش ذهن می‌شود.
  • از این رنگ به طور گسترده برای جلب اعتماد و اطمینان استفاده می‌شود.
  • هیچ غذای طبیعی به رنگ آبی وجود ندارد و این رنگ به شدت اشتها را فرو می‌نشاند.
  • آبی، رنگ موردعلاقه ۳۵% از خانم‌ها و ۵۷% از آقایان است.
پیامدهای مثبت
  • قابل اعتماد بودن
  • وفاداری
  • منطق
  • آرامش
  • امنیت
پیامدهای منفی
  • سردی
  • بی‌احساسی
  • بی‌اشتهایی
  • نامهربانی

روانشناسی سبز

روانشناسی رنگ سبز در غرفه آرایی

  • تداعی کننده طبیعت و حاصلخیزی است.رنگ سبز در بازاریابی، برای فروش محصولات سبز بسیار مناسب است.
  • احساس امنیت و ایمنی و سلامت را القا می‌کند و اطمینان‌بخش است.
  • رنگ سبز نماد سلامتی و خوش بختی استو  در تبلیغ داروهای رنگ سبز را به وفور می‌توانید مشاهده کنید.
  • سبز آرام بخش است و از همین رو در سالن‌های انتظار استفاده می‌شود.
  • سبز رنگی است که آرامش را  به چشم هدیه می‌دهد و مترادف با سلامتی است اگر می‌خواهید سلامتی، استراحت و از بین بردن استرس را به تصویر بکشید، رنگ سبز بهترین رنگ است.
  • در بین برندهای دارویی و غذایی بسیار رایج است چرا که می‌خواهند مفهوم «سلامت» را منتقل کنند.
  •  می‌تواند به معنای رشد و قدرت هم باشد و با نظم، پول و بانک ارتباط معنایی دارد.
  • این رنگ موردعلاقه ۱۴% از خانم‌ها و آقایان است.
پیامدهای مثبت
  • سلامتی
  • امید
  • تازگی
  • طبیعت
  • رشد
  • سعادت
پیامدهای منفی
  • کسالت
  • رکود
  • حسادت
  • سم و فاسد شدن غذا
  • رخوت و بی‌حسی
  • بی انرژی بودن
  • بیماری (برای کسانی که تجربه عمل جراحی در بیمارستان داشتند)

روانشناسی زرد

معنی رنگ زرد برای غرفه

در استفاده از رنگ زرد تعادل را حفظ کنید تا جذابیت آن حفظ شود.

  • زرد متابولیسم را افزایش می‌دهد.
  • چنانچه رنگ زرد در جای مناسب به کار رود، باعث عزت نفس خواهد شد.
  • از آنجا که طول موج رنگ زرد بلند است، بهتر از رنگ‌های دیگر به چشم می‌آید.
  • محرک و جلب توجه کننده است.
  • زرد نشان‌دهنده جوانی، شادابی و سرگرمی است.
  • هنگامی که به عنوان رنگ فرعی در کنار یک رنگ تیره قرار می‌گیرد، می‌تواند مفهوم قدرت را برساند.
  • این رنگ موردعلاقه ۵۷% از خانم‌ها و ۳۵% از آقایان است.
پیامدهای مثبت
  • مثبت اندیشی
  • گرما
  • شادی
  • خلاقیت
  • درایت
  • برونگرایی
پیامدهای منفی
  • غیرمنطقی بودن
  • ترس
  • احتیاط
  • اضطراب
  • حساسیت
  • عدم اعتماد بنفس
  • ناامیدی

روانشناسی قهوه‌ای

رنگ قهوه ای در ساخت غرفه

  • رنگ قهوه‌ای محکم و قابل اتکاست.و حس پشوانه بودن دارد.
  • قهوه‌ای زیاد در طبیعت دیده می‌شود.
  • قهوه‌ای معمولاً به چوب یا چرم وابسته است.
  • این رنگ بیشتر مورد علاقه مردان است.
  • می‌تواند نشانه غم یا احساس گیجی یا پشیمانی باشد.
  • اگر از رنگ قهوه‌ای به درستی استفاده شود، می‌تواند رنگ پیچیده‌ای باشد.
پیامدهای مثبت
  • جدی بودن
  • گرما
  • خاکی بودن
  • قابل اعتماد و اتکا بودن
  • حمایتگر
  • اعتبار
پیامدهای منفی
  • عاری از حس شوخ طبعی
  • سنگینی
  • دل‌فریبی و اغواگر نیست
  • غمگینی
  • کثیفی

روانشناسی ارغوانی

روانشناسی رنگ ارغوانی

  • ارغوانی ببانگر شفقت و مهربانی است.
  • نشان دهنده احساساتی چون احترام به خود و رضایت است.
  • ارغوانی رنگ تغییر و تحول است. این رنگ کنار گذاشتن عقاید قدیمی و پذیرفتن ایده‌های جدید نشان میدهد.
  • ارغوانی مقدار قابل‌ملاحظه‌ای از برجستگی رنگ قرمز را در خود نگه‌داشته و می‌تواند به عنوان یک رنگ شوک‌آور یا تخیلی به کار رود.
پیامدهای مثبت
  • تخیلی بودن و افسانه و جادو
  • شور و اشتیاق
  • تغییر
  • خلاقیت
  • تعادل
پیامدهای منفی
  • ظلم
  • مخالفت 
  •  گستاخی
  • بی‌قاعدگی
  • زودگذر بودن

روانشناسی بنفش

پیام رنگ بنفش در طراحی غرفه

  • بنفش رنگی سلطنتی می باشد.
  • این رنگ اشاره به ثروت، لوکس بودن و اغواگری دارد.
  • رنگ بنفش از معدود رنگ‌هایی است که در طبیعت هست و به همین دلیل حس خاص و پیچیده دارد.
  • رنگ بنفش کوتاه‌ترین طول موج را داردو این رنگ آخرین رنگیست که به چشم می‌آید.
  • رنگ بنفش بیانگر معنویت، خلاقیت و تخیلات هست.
پیامدهای مثبت
  • عقلانیت
  • لوکس و سلطنت
  • ثروت
  • خلاقیت
  • پیچیدگی
  • دل‌فریبی
پیامدهای منفی
  • درون‌گرایی
  • انحطاط و فساد
  • سرکوب
  • خودکم‌بینی
  • زیاده‌روی
  • حس مودی بودن 

روانشناسی نارنجی

رنگ نارنجی برای غرفه

  • نارنجی  تحریک کننده است.
  •  حس هیجان، اشتیاق و گرما برمی انگیزد. برای مواقعی که بخواهید عکس‌العمل خوبی از مخاطبانتان دریافت کنید، انتخاب مناسبی است.
  • درمکان های شلوغ، از نارنجی برای جلب توجه استفاده کنید.
  • نارنجی انرژی‌زا و شادی‌بخش است.
  • باعث ترغیب به خرید است.
  • مشتریان  با مشاهده رنگ نارنجی به حس ارزشمندی میگیرند.
  • نارنجی به بیننده حس راحتی القا می‌کند مانند غذا، گرما و پناه و روشنایی.
  • به عنوان رنگی سرگرم‌کننده در نظر گرفته می‌شود و برای شرکت‌های نوپا مناسب است.
  • این رنگ موردعلاقه ۵% از خانم‌ها و آقایان است.
پیامدهای مثبت
  • دلیر بودن
  • اعتماد به نفس
  • گرماو شعله
  • نوآوری
  • دوستی
  • انرژی زا
  • اشتها آور
پیامدهای منفی
  • محروم شدن
  • ناامید بودن
  • عدم بلوغ (برای محصولات کودکان استفاده می‌شود)