غرفه در نمایشگاه

غرفه سازی و تاثیر آن در افزایش آمار فروش شما

غرفه سازی چگونه به کسب و کار شما کمک میکند؟

نمایشگاه بین المللی

غرفه سازی یکی از روش های بازاریابی غیردیجیتالی و یکی از راه های تاثیر گذار در افزایش آمار فروش با  قرار گرفتن در معرض دید همه است. که از مهمترین و قدرتمندترین وسیله های تبلیغات و ترکیبی از ایده پردازی و خلاقیت طراح و استاندارد های شرکت است. پس از تمامی توان ممکن در طراحی و ساخت غرفه باید بهره برد. اگر طرح و ساخت غرفه شما بهترين باشد، همواره اين حس در مخاطب ایجاد میکند که توليد و خدمات شما نيز مطابق با سليقه­ تان، بهترين است و شما متمايز از ديگران هستيد.

از آنجا که نمايشگاه جایی برای ملاقات خريدار و فروشنده است پس فروشنده باید به بهترين وجه برند و محصولات خود را به بازديدکنندگان معرفی و عرضه کنند. خريداران هميشه به دنبال بهترين ها هستند نقش شرکت غرفه ­ساز در اين است با ایجاد محیطی لذت بخش و برای ایجاد تجربه ای عالی بازديدکنندگان را  جذب طرح غرفه­ شما کنند. همچنین غرفه سازان باید بهترین خدمات و سرویس هارا برای صاحبین کسب و کار در نمایشگاه ها ارائه کنند.

غرفه چیست؟

غرفه در نمایشگاه

غرفه (به انگلیسی: Booth) در حقيقت ويترين يک شرکت برای معرفی برند خود می­باشد. در واقع غرفه نتيجه تمام تلاش ها و هزينه هايی است که برای حضور در نمايشگاه و تبليغ و معرفی خود انجام میدهید. بنابراين برای نتيجه گيری بهتر و به ثمر رسيدن زحمات و هزينه بايستی طراحی غرفه مناسب و هدفمندی داشته و برنامه ريزی دقيقی برای شرکت در نمايشگاه انجام دهيم. ما در ادامه این متن شما را با متریال های غرفه سازی نمایشگاه و نیز شیوه های ساخت متفاوت آشنا میکنیم .

 

10 نکته بازاریابی در افزایش فروش در غرفه های نمایشگاهی

ساخت غرفه و فروش

  • مکان غرفه

انتخاب مکان  در نمايشگاه های بین المللی بسيار مهم است. همان طور که در مغازه های بازار نيز میتوان دید. مکان غرفه  شما تاثير فراوانی در جذب بازدیدکننده خواهدداشت که شامل انتخاب سالن مناسب و محل غرفه می باشد. معمولاً این جا ها در نمايشگاهها، قيمت بیشتری دارند.  ولی با اين حال خیلی فوری رزرو می شوند. تا حدی که شرکت های معتبر با خريد و رزرو زودتر اين غرفه ها، هرساله در جای مشخص و ثابتی قرار میگیرند و القای ذهنی مناسبی را به بازديدکنندگان میدهند و هرساله به شیوه ماهرانه ای در ناخودآگاه و جلوی چشم ظاهر می شوند.

چیدمان دکور غرفه نمایشگاهی بسته به موقعیت غرفه میتواند  به صورت جزيره (بدون ديوار مشترک)، شبه جزيره (با يک ديوار مشترک)، دو بر يا نبش، يک بر و ال شکل (در گوشه های سالن) باشد.

مکان ساخت غرفه

  • طراحی جذاب

مشتريان و بازديدکنندگان جذب غرفه های جذاب و با طرح خاص و جدید و خلاقانه می شوند. استفاده از رنگهای جذاب و مناسب با ترکيب صحيح، نورپردازی و جلوه های بصری در کنار ساير عوامل میتواند در غرفه سازی نمایشگاهی تاثیر بسزایی داشته باشد. برای مثال، شرکت بازاریابیی در غرفه اش از صفحه نمایش بزرگی استفاده کرد جدول امتیازبندی شرکت‌های رده بالا را روی سیستم‌ تصویری  غرفه و نمایشگاه هم به نمایش گذاشت و افرادی که اسم شرکتشان را روی صفحه نمایش می دیدند، به نمایندگان فروش آن شرکت مراجعه کرده و در مورد روش‌های بهبود برنامه‌های بازاریابی شرکت از آن‌ها مشورت گرفتند.

  • دسترسی مناسب

دسترسی مناسب به فضای داخلی غرفه و اجناس شما حتی به راهنمايان و غرفه داران و ایجاد حس صمیمیت بسيار مهم است. میهمانان نمایشگاه بین المللی بايستی به محض اراده بتواند با عوامل مستقر در غرفه ارتباط گرفته و سوالات و درخواستهای خود را مطرح و اطلاعات مورد نياز را دريافت نمايد.

  • ميزبان غرفه

ميزبان غرفه بايستی آموزش ديده، مودب و خوش برخورد و صمیمی بوده و اطلاعات زیادی را از موضوع کار شرکت داشته باشد. در صورت نیاز به شیوه مناسب بازديدکننده را به فرد متخصص مربوطه در داخل غرفه راهنمايي نمايد. همچنين پوشش و رفتار میزبان غرفه نيز بايد حرفه ای بوده و باعث بازخورد منفی در بازديدکننده نگردد.

  • پيشنهادات ويژه

همواره طرح ها و تخفيفهای ويژه نمايشگاه بسيار جذاب و نتيجه بخش می باشد. در غرفه تان تجربه به یاد ماندنی برای بازدیدکننده ها فراهم کنید.این کار تأثیری روی آن‌ها میگذارد که فروش هیچ محصولی نمی‌تواند چنین تاثیری بگذارد. شرکتی که برای روستاهای دورافتاده آب تمیز فراهم می‌کند، تجربه‌ای را در غرفه نمایشگاهی اش برای بازدیدکنندگان ایجاد کرد که هیچوقت فراموش نخواهند کرد. شرکت مسابقه ای فراهم دید تا مهمانان دو دبه ی بزرگ بیست کیلویی را در مسیری طولانی حمل کنند. این تجربه باعث شد تا مهمانان چالش‌های تأمین آب تمیز در منطقه های دور افتاده را درک کنند. و ارزش آبی که به راحتی در اختیاردارند را بفهمند. به علاوه با این روش پول بیشتری به موسسه اهدا شد.

  • پذيرايی مناسب در غرفه

در محیط نمایشگاه  پر از غرفه‌های تجاری دیگر که هریک برای جلب توجه تلاش می‌کنند، چند ثانیه برای جلب نظر مردم فرصت دارید. پذيرايی های ساده و جذاب در ملاقات های کوتاه داخل غرفه بسيار  به ياد ماندنی هستند. در اين زمينه بايستی از پرسنل مجرب بهره برد و مسايل بهداشتی را درنظر داشت. در طراحی غرفه نیز باید موارد مورد نياز را تهیه کنید. ارائه‌ی اشانتیون، غذا، ویدیو و موسیقی می‌تواند دیگران را وسوسه کند که به غرفه‌ی شما سر بزنند.

به عنوان مثال یک غرفه  نمایشگاه تکنولوژی کشاورزی برای این  که مردم  به تجهیزات کشاورزی او نگاهی کنند. کنسرتی جلوی غرفه برپا کرد تا مردم بتوانند روی چند ردیف صندلی بنشینند و از موسیقی لذت ببرند. این تاکتیک مارکتینگ هوشمندانه بود و محیط شادی را برای بازدیدکنندگانی که می‌خواستند کمی استراحت کنند، فراهم می‌کرد.  بازدید کننده‌های بیشتری را به سمت غرفه‌ ی کشاورزی جذب می‌کرد. به علاوه موسیقی زنده سبب می‌شد بیشتر شرکت‌کنندگان با نماینده‌های فروش شرکت مهربان‌تر برخورد کنند و به سراغ محصولات غرفه آنها بروند.

  • استفاده از شبکه های اجتماعی

با استفاده درست از شبکه های اجتماعی و تبلیغ نمایشگاه و غرفه تان و اطلاع رسانی از حضور خود پيش ذهنيتی نسبت به آنچه در غرفه نمایشگاهی شما ارايه میشود باید ايجاد کرد. تبليغات باید در جهت جذب بازديدکنندگان انجام شود.

  • هدايای تبليغاتی در غرفه

هدايای تبليغاتی مناسب ، همواره ارزش بالايي را داشته و شما را در ذهن مشتری ماندگار می کند. در اين زمينه خلاقيت بسيار مهم بوده و بايستی شناخت کافی از مشتری کسب و انتخاب هديه بر آن اساس باشد.

طراحی غرفهطراحی غرفه

پس از برپایی نمایشگاه‌ها  نتیجه میرسید که باید متفاوت‌تر از رقبای خود در نمایشگاه‌ها حضور پیدا کنید . محیط های زیباتر جهت حضور مشتریان خود در نمایشگاه بین المللی فراهم ببینید. طراحی دکور غرفه های نمایشگاهی و ساخت غرفه ، برای اغلب شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه پر اهمیت است. چون تاثیرگذار ترین راه در جذب مشتری است. در طراحی و ساخت غرفه  باید به نکات بسیاری توجه کرد.  به همین دلیل طراح دکور نمایشگاه باید از سواد بالا و تجربه خیلی زیاد  داشته باشد.چون

  1. طرح مناسب
  2. تناسبات رنگی
  3. چیدمان وسایل
  4. تقسیم بندی فضا های غرفه
  5. گرافیک و ….

با نیازهای غرفه داران از نظر نمایش نوع محصولات و خدمات ،قوانین نمایشگاهی ،محدودیت فضای برگذاری سالن و…  به تجربه زیادی نیاز دارد.

در طراحی غرفه علاوه بر و توجه به حس زیبایی کیفیت لوازم مناسب برای تهیه غرفه نیزمورد توجه هست زیرا کیفیت  متریال غرفه شما در کالا و یا خدمات شما تاثیرگذار است. باید خیلی زحمت بکشید تا  بگویید که کالای من با کیفیت است در حالی که لباسی ارزشمند و با کیفیت این پروسه را ساده تر میکند .

زمان مورد نیاز برای  غرفه سازی: برای ساخت غرفه در نمایشگاه بین المللی حدودا نسبت به متراژ غرفه و خدمات  از 10 روز قبل از افتتاحیه نمایشگاه الی 60 روز زمان میبرد.

 

انواع متریال های در ساخت غرفه

دکوراسیون غرفه

غرفه سازی با اسپیس فریم

اسپیس فریم ها  سازه های  فلزی هستند که از اتصال لوله و مفتول  تولید می‌شوند که از آن برای ساخت سالن‌ها و غرفه‌ های نمایشگاهی استفاده می‌شود.این سازه‌های فلزی به وسیله پیچ و مهره و بست به هم اتصال پیدا می‌کنند و این امکان را به وجود می‌آورد تا در زمان کوتاهی یک غرفه یا سالن ساخته شود.

غرفه سازی با تتریس

اگر در نمایشگاه بین المللی غرفه زیر ۳۶ متر باشد و وقتی زمان کافی برای غرفه سازی با چوب را ندارید و می خواهید با سرعت خیلی بالاتری غرفه را بر پا کنید ساخت غرفه با تتریس پیشنهاد میشود.

تتریس یک سازه نمایشگاهی تولید شده از قطعات از پیش ساخته و مونتاژ شده که از آن بیشتر برای ساخت  غرفه های گروهی استفاده می شود.که از پروفیل های آلومینیومی، تایل های رنگی ام دی اف، تایل های شیشه ای و پلاستیکی میسازند.

غرفه سازی با کناف

در کناف به دلیل استفاده از پانل هایی با ابعاد و وزن مشخص به راحتی میتوانید با استفاده از متراژ دقیق کار متریال را پیش از اجرا کاملا محاسبه کنید که به این دلیل عملیات اجرا را به سرعت بالا میبرد سبب ارزان شدن قیمت غرفه نیز میشود همچنین میتوان دیواره ها و سقف غرفه را با کناف به سرعت بالا در نصف روز اجرا کرد سبکی و سرعت بالای کناف بسیار در غرفه سازی به کار میاید.

غرفه سازی با نئوپان

نئوپان از فشردگی خرده چوبها و چسب یا رزین و پرس آن  درست می شود.  یکی از متریال های محبوب ساخت غرفه است.

 

تقسيم بندی فضا در غرفه نمايشگاه

غرفه سازی ارزان نمایشگاهی

بر اساس نيازها، فضای در دسترس، نوع نمايشگاه، هزينه و موارد مشابه، غرفه شامل فضاهاي مختلفی می تواند باشد که تعدادی از آنها به شرح زير می باشند:

دیواره

ديواره های  که می تواند از جنس نوپان و رنگ، فیبر 3 ميل، استراکچر، شيشه، ام دی اف با طرح برش يافته در سی-ان سی و يا راه های خلاقانه ديگر باشد. در نظر باشد که ارتفاع ديواره معمولا محدود به قوانين هر نمايشگاه است.

کف سازی

کفسازی که معمولا يک پله بلندتر از کف سالن در نظر میگیرند. عموماً از جنس پارکت لمينت، موکت و موارد مشابه است و بر زيبايی و جلوه غرفه می افزايد. حتی در برخی نمايشگاه های خاص از قبيل نمايشگاه مبلمان، غرفه-سازی می تواند تنها شامل اين کف باشد.

سر درب

سردرب غرفه يا کتيبه، که نسبت به طرح غرفه  از جنسهای مختلف درست میشود. عموماً جهت نصب نام شرکت کننده نمايشگاه و لوگوی او به کار برده می شود. اين نام و لوگو می تواند از جنس استيکر، يونوليت، نئون پلاست، چلنيوم و موارد مشابه و نوآورانه باشد.

میز اطلاعات

ميز اطلاعات که اولين محل برخورد با بازديدکننده بوده و اطلاعات اوليه و بروشور و راهنمايی های کلی در آن ارايه شده و در صورت نياز، ميزبان مستقر در پشت ميز، بازديدکننده را به داخل غرفه و غرفه دار مطلع راهنمايي می کند. اين ميز ميتواند به صورت پيش ساخته يا با طراحی خاص باشد.

فضای VIP

فضای مذاکرات خصوصی (VIP)، که مکانی برای بحث و مذاکره و ميزبانی از مهمانان مهم است و معمولا به صورت نيمه شفاف و نيمه باز طراحی می شود و دسترسی محدودی دارد. امضای قراردادها و پيش قراردادها، ارايه بروشورها و کاتالوگهای تخصصی، معرفی ها و بازاريابی های تکميلی و موارد مشابه در اين مکان اتفاق می افتد.

فضای CIP

فضای مذاکرات نيمه خصوصی (CIP)، که بيشتر به صورت باز طراحی شده و جهت تحويل مهمانان گذری يا مذاکره ساده و اوليه است.

بخش رسانه

بخش نمايش مولتی مديا يا تصويری، که اطلاعات لازم از قبيل کارکرد ماشين آلات، توليدات و خدمات به صورت صوتی و تصويری نشان داده می شود و در آن از تلويزيون، تلويزيون شهری، مانيتور، ويديو پروژکتور و موارد مشابه بسته به فضای غرفه و هزينه بهره برده می شود.

نورپردازی

لايت باکس، که معمولا به شکل چهارگوش و گاهاً دايره بوده . سطح رويه از جنس فلکسی فيس و بنر با پشت نوری از مهتابی يا ال ای دی است.  تصاوير و پوسترهای تبليغاتی در آن نمايش داده می شود.

ویترین

استند يا ويترين کالا، از جنس نوپان، ام دی اف، پلکسی، شيشه يا به صورت پيش ساخته بوده و معمولا کالای شرکت کننده در داخل آن نمايش داده می شود و شکل و نوع و جنس آن بسيار وابسته به نوع کالا و طرح غرفه است.

آبدار خانه

آبدارخانه يا کترينگ، معمولا به صورت پنهان از ديد طراحی و اجرا می شود. البته با يک طرح مناسب می توان اين مکان را به صورت باز طراحی نموده و بر جذبه غرفه افزود.

انباری

انباری، به صورت پنهان از ديد طراحی میشود. محل مناسبی برای قراردادن اشيا و هدايای تبليغاتی و بروشورها و لوازم شخصی غرفه داران و موارد مشابه می باشد.

فضای آموزشی

فضای آموزشی بسته به نيازمندی

گل ارایی و تزئین

فضای گل آرايی، که بر جذابيت و زيبايی غرفه می افزايد.

تجهیزات جانبی

تجهيزات جانبی نيز شامل: ميز و صندلی ها و يخچال و آبسردکن و وسايل پذيرايي و کامپيوترها و تلويزيونها و بسياری از لوازم ديگر بسته به طرح غرفه است.

اجاره غرفه