تاثیرات کرونا بر نمایشگاه بین المللی تبریز

آثار کرونا در نمایشگاه تبریز

پاندمی کرونا در تمامی تجارت ها آثار غیر قابل جبرانی را بر جای گذاشتهاست. اما برگزاری نمایشگاه ها امکان جبران خسارات وارده ضمن کنترل و مواظبت از شیوع این ویروس را ممکن خواهد ساخت. برنامه نمایشگاه تبریز در سال 1400 پس از کرونا برگزاری انواع نمایشگاه با کنترل و مدیریت سطح بالایی انجام خواهد پذیرفت.

سخنان مدیر عامل نمایشگاه بین المللی تبریز در مورد آثار کرونا

  1. جناب آقای حبیب ماهوتی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فرموده از این 14 میلیارد ضرر نمایشگاه  هفت میلیارد تومان مربوط به این سال بوده . که به دنبال تعطیلی ۱۱ نمایشگاه تخصصی و صنعتی و چهار نمایشگاه فروش به نمایشگاه بین المللی تبریز ضرر وارد شد.
  2. وی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا موجب کاهش ۵۰ درصدی تعداد غرفه ها و آمار بازدیدکنندگان از نمایشگاه های این نمایشگاه شد. اظهار داشت: با این وجود شرکت های شرکت کننده در نمایشگاه ها در فروش محصولات خود به موفقیت های بالایی دست یافتند.
  3. مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در برابر ویروس کرونا و رعایت شیوه های بهداشتی در این نمایشگاه، گفت.در سال جاری برای ضدعفونی محوطه نمایشگاه ها، وسایل و تجهیزات و تهیه ماسک و ضدعفونی کننده دست بازدیدکنندگان بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده.
  4. در سال جاری ۵۶ نمایشگاه داخلی در این نمایشگاه برگزار شد. از بین ۳۴ سایت نمایشگاهی در کشور، نمایشگاه تبریز اولین نمایشگاه را در اواخر خرداد امسال با رعایت شیوه های بهداشتی در دوران کرونا برگزار کرد. به نوعی این نمایشگاه ابداع کننده شیوه های بهداشتی در کشور است.
  5. مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تبریز با گلایه از بی مهری و کم لطفی برخی مسوولان در خصوص نمایشگاه بین المللی تبریز، گفت. تمام نمایشگاه های برگزارشده در این نمایشگاه دارای مجوز بوده.
  6. وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه بدهی بانکی، مالیاتی و بیمه ندارد. تمام حق و حقوق ۱۵۰ پرسنل فعال این نمایشگاه نیز از محل منابع خارج از نمایشگاه بین المللی و نه از درآمد این نمایشگاه تا به امروز پرداختشده.

 

منبع:ایرنا