نکات کلیدی

10نکته کليدی طراحی غرفه در نمایشگاه
با طراحی غرفه ای شگفت انگیز در نمايشگاه، خودنمايي کنيد
طراحی یک غرفه نمایشگاهی خاص، نه تنها باعث می شود شغل شما متمایز گردد، بلکه باعث ایجاد یک احساس قوی در بيننده خواهد شد که می تواند عملی پیچیده باشد. محدودیت های فضا همراه با تعداد زیادی از غرفه داران، می تواند تأثیر بصری بيننده را محدود و توجه به شما را کمتر کند.
ضروری است که غرفه نمايشگاه شما يک حس شگفت انگيز سريعی را ايجاد کند، فوراً قابل تشخیص باشد و یک تصور قوی به وجود آورد. حتماً شما بارها شنیده اید که برداشت های اول واقعاً مهمند ، به خصوص وقتی که میتوان ترافیک نمایشگاه را جلب کرد. ممکن است شرکت شما کالای برتر و یا خدمات برتر ارائه دهد، اما اگر جذابیت بصری کمی دارید، مشتریان بالقوه می توانند به سمت رقبای شما متمايل گردند.
بنابراین چگونه می توانید در یک نمایشگاه شلوغ ایستادگی کنید و به چشم بياييد؟ در زیر 10 نکته مهم طراحی غرفه ما را دنبال کنید، پشيمان نخواهيد شد!

1- اهداف را مشخص کنيد
قبل از شروع به طراحی هر چیزی، اهداف خود را تعیین کنید. به جایگاه غرفه خود در مورد آنچه می خواهید به آن برسید و پیامی که می خواهید به آن دست پیدا کنید، تفکر نماييد.
شما می توانید یک غرفه بزرگ به نظر برسید، اما اگر اين غرفه نتواند ارزشهای شرکت شما را منتقل کند یا توانایی های محصول یا خدمات شما را به وضوح بیان نمايد، وقت خود را تلف کرده اید. همیشه اهداف خود را در طول مراحل طراحی در ذهن داشته باشید و از راه خود منحرف نشويد.

2- به حداکثر رساندن استفاده از فضا
اغلب اندازه غرفه می تواند محدود کننده باشد، بنابراین استفاده کامل از فضای اختصاص داده شده مهم است. حتماً با طراح غرفه ابعاد را بررسی کنید تا بدانید دقیقاً بايد چه کارهایی انجام داد.
با اطمینان از عدم وجود موانع جسمی و یا موانع ورود به سیستم، جریان منطقه نمایش غرفه خود را بهبود بخشیده و سعی کنید مناطق جلسات را در قسمت پشتی خود نگه دارید.

3- هرچه بلندتر، بهتر
اگرچه بسیاری از غرفه های نمایشگاهی دارای حداکثر ارتفاع مجاز هستند، اما برخی از مکانهای بزرگتر، سقف بسيار بلندی دارند. شایسته است که بررسی کنید آیا حداکثر ارتفاع مجاز وجود دارد، زیرا اگر وجود نداشته باشد سقف حد مجاز است! با استفاده از نشانه های بلند ،غرفه های معلق و يا دو طبقه، طرح را به حداکثر ارتفاع برسانید و یا یک برجک با یک علامت چرخان در نظر بگیرید تا از لحظه ورود به نمایشگاه چشم شرکت کننده را جلب کند و آنها را به غرفه شما هدايت نمايد.

4- از متون سنگين و زياد پرهيز کنيد
سخن نيکو گفتن از کم گفتن است، به ويژه در غرفه نمايشگاه!
نتیجه گیری مهم است. اگر تک کلمات همان پیام را منتقل می-کنند، از استفاده از جملات طولانی خودداری کنید، زیرا هیچ کس حوصله خواندن متون طولانی را ندارد. از شعاری استفاده کنید که مردم بعد از این رویداد روی برند شما به خاطر بیاورند، نه اینکه لیست اطلاعات مربوط به محصول که کمتر کسی به آن توجه خواهد کرد.
حتما از فونتهایی استفاده کنید که واضح و بزرگ باشد و از فاصله دور دیده می شود. مکان متن نیز مهم است. متن مورد نظر خود را در قسمت بالای غرفه نمایشگاهی خود قرار دهید تا توسط افراد در منطقه نمایش شما مسدود نشود.

5- روشنايي کليد ماجراست
جنبه ای که اغلب از آن غفلت می شود، نورپردازی است که نقش بسیار مهمی در طراحی غرفه نمایشگاه دارد.
چراغ ها جذابیت و زیبایی را تقویت می کنند و در صورت استفاده صحیح، بسته به نتیجه دلخواه نظر می توانند حالات و روحیه متفاوتی ایجاد کنند. به عنوان مثال، شرکتی که در حال نمایش فناوری جدید است، ممکن است بخواهد از نورپردازی مخفی و توکار استفاده کند. احساس مدرن بودن را با یک محصول جدید مدرن همزمان می کند.
نورپردازی اضافی را هميشه در نظر بگیرید و به آنچه در این محل تأمین می شود اعتماد نکنید. چراغ های موضعی و چراغ های رنگی نیز راهی عالی برای برجسته کردن قسمت های خاصی از غرفه نمایشگاه شما هستند، به خصوص اگر می خواهید چیزی به خصوص از جمله محصول جدید را به نمایش بگذارید.
نورپردازی رنگی نیز راهی هوشمندانه برای ایجاد یک احساس منحصر به فرد به غرفه نمایشگاه شما است، به خصوص وقتی که بخواهيد متمايز از غرفه های نمايشگاهی اطراف ديده شويد. به طور ناخودآگاه با استفاده از لايت باکسها در ورودی، می توانيد بازديدکنندگان را به سمت داخل غرفه خود بکشانيد.

6- بهره از گرافيک
طبق يک مثل قديمی، “یک تصویر به اندازه هزار کلمه ارزش دارد”.
طبق گفته مایکروسافت، ما اکنون بازه زمانی تمرکز کمتری از ماهی قرمز داریم! تصاویر و گرافیک ها یک رسانه سریع و مؤثر برای برقراری ارتباط یک پیام و یا يک ایده پیچیده به جای استفاده از متن هستند.
مشابه قراردادن متن، دقت کنید که تصاویر خود را در کجا قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آنها را از راه دور مشاهده می کنید و پنهان نمی شوند.

7- از مواد مختلف بهره بگيريد
از آزمایش کردن نترسید. با انجام انتخاب صحیح، تصویر خود را تقویت کرده و یک طراحی غرفه مناسب ایجاد می کنید که بازار هدف شما را به خود جلب می کند.
آیا شما در صنعت فناوری هستید؟ شاید شما می خواهید یک طراحی مدرن داشته باشید و پانل های آلومینیومی طرحدار يا ورقهای کرومی می تواند انتخاب خوبی باشد.
مدولهای صاف و پلاستیکی نیز راهی عالی برای ایجاد یک حس مدرن و تمیز هستند. گزینه خوبی برای کسانی که در صنعت داروسازی یا پزشکی هستند.

8- بهره از فناوری
امروزه فناوری نقش مهمی در زندگی روزمره ما ایفا می کند ، پس چرا آن را در نمایشگاه تجاری خود نمی گنجانید؟
اما چگونه می توانید از فناوری استفاده کنید؟
دموی محصولات بخش بزرگی از نمایشگاههای تجاری هستند، زیرا به شما امکان می دهند محصول مورد نظر خود را درست جلوی بازار هدف خود بگیرید. از این فرصت استفاده کنید که نمونه اولیه زنده را به عنوان مثال نشان دهید. یک شرکت اتوماسیون می تواند محصولات خود را با ایجاد یک مدل رباتیک نشان دهد که می تواند برای شرکت کنندگان جذاب باشد.
اگر کالایی حجیم را می فروشید که امکان ارايه آن در غرفه نمايشگاه غيرممکن است، چرا با استفاده از واقعیت مجازی (VR) اين امکان را ایجاد نمی کنید؟
با نشاندن بازديدکنندگان در صندلی راننده به آنها اجازه می دهيم تا با محتوای چندرسانه ای شما با شرایط خود ارتباط برقرار کنند. بازدیدکنندگان می توانند داستان شما را کشف کرده و عناصر را دستکاری کنند، مانند بزرگ کردن یا چرخاندن تصاویر ، پخش فیلم و کلیک بر روی متن و پیوندها. مردم دیگر نمی خواهند تماشاگر باشند، آنها می خواهند شرکت کنند. نمایشگرهای چندرسانه ای تعاملی یک ویژگی استاندارد در کلیه غرفه های نمايشگاهی خواهند بود.

9- یک اتمسفر ایجاد کنید
فضای کاملی را در غرفه نمایشگاهی خود بسازید. از چراغ ترکیبی، بافت ،رنگ ،طرح، صدا و حتی رایحه استفاده کنید. با تحریک حواس در چشم انداز خود، توجه بیشتری را جلب خواهید کرد و در مقابل رقبای خود ایستادگی و عرض اندام می کنید.

10- روی مخاطبان خود تمرکز کنید
مخاطب مورد نظر خود را مشخص کنید و همیشه آنها را در طول فرآیند طراحی در ذهن داشته باشید. اگر می دانید با چه کسی “صحبت می کنید” ، می توانید مفهوم خود را بر خواسته ها و نیازهای آنها متمرکز کنید. این پایه ای برای بهترین راه برقراری ارتباط پیام شما و ارائه محصول یا خدمات شما خواهد بود. غرفه شما ممکن است زیباترین غرفه نمایشگاهی به نظر برسد، همه عوامل لازم را داشته باشد، اما اگر مخاطب مورد نظر شما مورد توجه قرار نگرفته باشد، می توانید چشم اندازهای اشتباهی را به خود جلب کنید و موارد مناسب را نادیده بگیرید.
با در نظر گرفتن هرکدام از این نکات برای طراحی غرفه نمایشگاهی خود، در یک نمایشگاه تجاری موفق گام بردارید.